Ny avdelning om Basil Mus

Det har varit stiltje i bibliografiarbetet på den här sajten i några år, men nu kommer i rask följd ett antal nya områden att täckas in. Barn- och ungdomsböcker och tecknade serier står på tur, men ur dessa har jag brutit ut en specialavdelning om Basil Mus. Basil skapades redan på 1950-talet av Eve Titus, men fick större berömmelse när Disneyfilmen kom 1986. Eftersom den innebar böcker, tecknade serier och en hel del annat så har jag velat lägga allt detta i en gemensam avdelning här i bibliografin för att göra det mer överskådligt.

En del saker saknas fortfarande i Basil Mus-avdelningen. Bl a tänker jag lägga in de olika vhs- och dvd-utgåvorna. Jag har även ett vagt minne av ett brädspel om Basil Mus – är det någon som har mer uppgifter om detta?

Komplettera gärna genom att kommentera på de olika sidorna i avdelningen. Det är endast svenska versioner jag förtecknar i den här bibliografin.

Kommentera

